به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،
گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار خودروی بمب گذاری شده در یک بازار شلوغ در عراق را برعهده گرفت. بیش از 100 نفر جمعه در این انفجار انتحاری  که یکی از مرگبارترین حملات انجام شده به وسیله تروریست های داعش بود، کشته شدند.
پلیس و منابع پزشکی اعلام کردند این انفجار به فروریختن چندین ساختمان در "خان بنی سعد" واقع در حدود 30 کیلومتری شمال شرقی بغداد منجر شد و افرادی را که در حال جشن گرفتن عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان بودند، زیر آوار مدفون کرد.

گروه تروریستی داعش، که بخش های وسیعی از شمال و غرب عراق را کنترل می کند، مسئولیت این حمله را در استان "دیاله" در شرق این کشور که خان بنی سعد در آن واقع شده است، برعهده گرفت و شیعیان را هدف این حمله اعلام کرد.

یک افسر مرکز فرماندهی پلیس دیاله اعلام کرد گروه های امدادرسان همچنان در حال خارج کردن اجساد از زیر آوار هستند بنابراین ممکن است شمار تلفات افزایش یابد. دولت استان دیاله سه روز عزای عمومی اعلام و به منظور جلوگیری از هر گونه حملات بیشتر، دستور تعطیلی همه پارک ها و اماکن تفریحی را در طول تعطیلات عید فطر صادر کرد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد هدف از این حمله گرفتن انتقام سنی ها در شهر حویجه در شمال عراق بود. این گروه افزود عامل بمب گذاری حدود سه تن مواد منفجره را با خود حمل می کرد.

سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد نزدیک به 15 هزار نفر در دوره 16 ماهه منجر به سی ام ماه آوریل در عراق کشته شده اند.