اخبار,اخبارسیاسی,روحانی

سخنرانی روحانی در جمع مردم اسلامشهر با شعارهای پیاپی مردم همچون «روحانی دیپلمات حمایت حمایت»، «روحانی دوستت داریم» و «روحانی ملاقات ملاقات» روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه شعارهای مردم از سر مهر بود اما صدا و سیما یک بار با تیتراژ خبر شبکه خبر، پخش زنده سخنان رئیس جمهور را قطع کرد و هر بار که فریادهای مردم منجر به قطع سخنان رئیس جمهور می شد، صدای مردم را از روی تصویر محو کرده و یا کم می کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در بیست و یکمین سفر استانی خود به اسلامشهر و جنوب غرب پایتخت در ورزشگاه خلیج فارس حاضر شد و طی سخنانی در جمع مردم به ملت فهیم ایران بخاطر ایستادگی و دلاوری و صبر و مقاومتشان در طول سالهای گذشته در احقاق حقشان تبریک گفت و افزود: برای توسعه کشور، ملت بزرگ ایران بخشی از قدرت و توان فوق العاده خود را به رخ جهانیان کشید. این ملت در روزگاری از لحاظ سیاسی و اجتماعی در برابر تمام قدرت های جهان انقلاب عظیم و بزرگی را به ثمر نشاند. آزادی و عزت را برای این مرز و بوم واستقلال را برای کشور به ارمغان آورد و توانست پرچم جمهوری اسلامی ایران را به راهبری امام(ره) در سرزمین ایمان و استقامت به اهتزاز در آورد.

به گفته وی، این ملت در برابر قدرت های بزرگ متجاوز و سلاح ها و تجهیزاتشان با نیروی ایمان و ایثار ایستاد و قدرت خود را به رخ جهانیان کشاند و پیروز شد. امروز ملت ایران قدرت بزرگ سیاسی و دیپلماسی خود را در برابر جهانیان نشان داد. در تاریخ دهه های گذشته سه بار اسرائیل غاصب به لرزه درآمد. یک بار در 22 بهمن که انقلاب ما پیروز شد. بار دیگر زمانی که ملت ایران در دفاع هشت ساله پیروز شد. روز فتح خرمشهر و فتح المبین. امروز روز سوم است. پس از توافق ایران با قدرت های بزرگ جهانی، معروف به توافق وین، رژیمی که از صبح تا غروب از ترس فریاد می زند، رژیم صهیونیستی غاصب است.

رئیس جمهوری با اشاره به خوشحالی همه ملت های منطقه از توافق ایران، تاکید کرد که تنها اسرائیل از این پیروزی ناراحت است.

اهم سخنان روحانی را در ادامه بخوانید:
  ما به حقوق دان ها و دیپلمات های این سرزمین افتخار می کنیم. دلاوران سیاسی در برابر قدرتهای جهانی پشت میز مذاکره نشستند و بعد ار 23 ماه تلاش در مذاکراتی سخت و نفس گیر با دستی پر به سرزمین خود بازگشتند.


    ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ایران برمیگردند و دیپلمات های ما با برجام به کشور برگشتند.


    ما امروز خوشحالیم . (این بخش از سخنان رئیس جمهور با شعار روحانی دوستت داریم مردم، قطع شد و سپس روحانی گفت من به عنوان خادم شما ملت بزرگ باید از شما تشکر کنم. افتخار و غرور از آن شماست. پیروز ملت بزرگ ایران سربلند است.)


    افتخار پیروزی از آن ملت و رهبری معظم انقلاب است. دولت خادمی کوچک در مسسیر اراده شما مردم است.


    اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه و کاهش آلام مردم در امر سلامت، اقتصاد از رکود به سمت رونق حرکت می کند و ملت در برابر شش قدرت جهانی به پیروزی رسیده است، همه از آن تدبیر و امید شما مردم ایران است. دولت هم امید را از شما دارد و هم تدبیر را از فرهیختگان ملت دارد. دروازه ای که دشمنان ایران بر روی ملت بسته بودند تا با دنیا در تعامل نباشیم، امروز به قوه الهی باز شده و مانع از پیش پای ما برداشته شده است. امروز روز آغاز است و باید به سمت فضایی که روبروی ما گشاده شده، با همه ظرفیتمان برای تولید و آبادانی و صادرات محصولات ایران به سراسر جهان استفاده کنیم.


    اگر تا امروز دستاوردی داشتیم، از راه امید و استقامت شما مردم بوده است، انرژی اصلی، انرژی ملت بزرگ ایران است، انرژی هسته ای کجا و انرژی ملت سرزمین ایران کجا؟


    اگر تا امروز دستاوردی داشتیم، از راه امید و استقامت شما مردم بوده است، و اگر فردا دستاوردی داشته باشیم که من به آن تردید ندارم، باز هم از استقامت شماست. از آغاز کارم لحظه ای امیدم را از دست ندادم. هیچگاه تردیدی به استقامت و حضور شما پیدا نکردم، انرژی شما مردان، بانوان و همه مردم این مرز بوم بوده است که با آن می توانیم به قله های بزرگ فتح وپیروزی به امید حق دست پیدا کنیم، انرژی اصلی، انرژی ملت بزرگ ایران است، انرژی هسته ای کجا و انرژی ملت سرزمین ایران کجا؟


    من در اینجا در حضور شما مردم خونگرم و عزیز اسلامشهر و رباط کریم و بهارستان که در این روز گرم تابستان اجتماع کرده اید تا به خادم خودتان لطف و محببتان را نشان دهید و از جمهوری اسلامی تشکر کنید، به عرض شما و همه ملت ایران می رسانم که از طرف شما ملت، اول از همه دانشمندان هسته ای که از زمستان 76 که این حرکت را آغاز کرده و تا امروز ادامه دادند و تا فردا ادامه خواهند داد، به خاطر ایثار، تلاش و ایستادگی شان و همچنین از شهدای عزیزشان تقدیر و تشکر می کنم.


    {در واکنش به شعار حضار در حمایت از ظریف} تشکر دوم از همان کسی که شما برایش شعار می دهید ، تشکر از دیپلملات های ورزیده و هنرمندمان. کار آسانی نبود که در برابر آن همه قدرت جهانی با منطق و استدلال به پیروزی رسیدند. چون دکتر ظریف نیست، اگر همین جا شما تشکر کنید، جا دارد.


    همان قطع نامه سازمان مللی که به دروغ می گفت ایران حق ندارد فناوری هسته ای داشته باشد، امروز می گوید فناوری هسته ای حق ملت ایران است. همان سازمان مللی که در قطعنامه 1929 می گفت در فناوری موشکی هر فعالیتی باشد، دنیا باید با آن مقابله کند، امروز در قطعنامه 2231 در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین می گوید که فناوری هسته ای بومی ایران را به رسمیت می شناسیم.


    شما مردم بزرگ، کار بزرگی انجام دادید، با قدرت خودتان سایه شوم جنگ را از سر این ملت برداشتید.


    از امروز به بعد در شرایط پس از توافق در فضایی که ایجاد شده همه باید دست به دست هم دهیم. خداوند به کشور ما نعمت های فراوان داده است که مهمترین نعمتش مردم فهیم و اخلاق مدارمان است. ما به پیامبرمان، امامان مان به ایران مان افتخار می کنیم.


    برخی می پرسند که ما چرا پای میز مذاکره نشستیم، غم ما بیکاری جوانان ایرانی بود. ما برای تولید و اشتغال پای میز مذاکره نشستیم، من به عنوان رئیس جمهور منتخب شما نمی توانم بپذیرم که جوان ما که مدرک مهندسی گرفته، بعد از سه سال هنوز بیکار باشد. برخی می گویند که برای پسران کار تولید کنیم، دختران نیازی ندارد، این چه حرف باطلی است؟ فرزندان ایرانی زن و مرد ندارد. شما فکر می کنید دختران مهندس ما از پسران مهندس ما کمترند، همه در صف واحدند، همه پای درس یک استاد بوده اند، همه استعداد و هنر ایران را دارند.

گفتنی است رئیس جمهور در پایان سخنانش از 15 طرح و پروژه برای اسلامشهر و جنوب غربی استان تهران با 877 میلیادر تومان اعتبار خبر داد. به گفته وی، قطار سریع السیر چهار خطه از پرند و اسلام شهر به تهران با اعتبار 400 میلیارد تومان، بخشی از این پروژه است که انشالله تا اوایل سال 96 اجرایی خواهد شد.

 

رئیس جمهور تاکید کرد که تمام وعده هایش را تا پایان عمر چهار ساله دولتش اجرایی خواهد کرد. تسهیل پروژه مخابراتی و نسل های سه و چهار شبکه تلفن همراه با 45 میلیارد تومان اعتبار نیز دیگر طرح دولت برای این منطقه بود. روحانی از ایجاد یک جاده کمربندی با اعتبار 100 میلیارد تومانی نیز خبر داد اما با توجه به تشویق حضار برای طرح قطار شهری با خنده گفت: مثل اینکه از کمربندی به اندازه قطار خوشحال نشدید!